Recursos docents
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

Ir abajo
avatar
Admin
Admin
Mensajes : 14
Fecha de inscripción : 04/03/2020
https://recursosdocents.forumotion.com

[Software online] 1.Scratch Empty [Software online] 1.Scratch

Mar Mar 24, 2020 3:18 pm
[Software online] 1.Scratch Recurso_scratch

1. Què és Scratch?

Scratch és un programa de lliure distribució fonamentat en corrents constructivistes que es troba traduït a més de 50 llengües diferents.

Scratch és un entorn de programació orientat a objectes a través de el qual l'alumnat pot dissenyar i construir els seus propis projectes multimèdia interactius. Aquest programa compta amb una plataforma en la qual un gran nombre de persones ha creat una àmplia varietat de projectes, com ara vídeos, presentacions, minijocs i diversos tipus d'animacions.
Els autors d'aquesta eina, el grup Lifelong Kindergarten, comparen la forma de programar amb Scratch amb la manera en què construïm amb Lego. Tots dos compten amb uns connectors que permeten que l'alumne comprengui de manera intuïtiva com unir uns objectes amb altres per començar a construir.

2. On podem obtenir Scratch?

L'eina Scratch la podem obtenir fàcilment i de forma totalment gratuïta des del seu lloc web: Scratch
Per un accés més directe a aquest programa, podem accedir directament a la secció de descàrregues i clicar al botó "Descarregar" seguint el següent link: Descarrega Scratch

[Software online] 1.Scratch Descargar-scratch
Descarregar Scratch

A més, també tenim l'opció de crear els nostres projectes des del seu lloc web sense necessitat de descarregar aquest programa. Si volem crear un projecte des de la seva web necessitarem una connexió a internet constant i clicar a la secció de "Crear" que podem trobar al menú superior principal: Crear Scratch online

[Software online] 1.Scratch Crear-online
Crear Scratch Online

3. Scratch online
Una de les grans possibilitats de l'eina Scratch és poder compartir tots els projectes que realitzem. El lloc web d'aquesta d'aquest programa ens permet pujar els nostres projectes a una base de dades, d'accés totalment públic, i així, d'aquesta manera, podem compartir les nostres creacions i rebre comentaris d'altres usuaris de la plataforma alhora que podem descarregar produccions d'altres persones i realitzar els comentaris que creiem pertinents.

[Software online] 1.Scratch Ejemplos-proyectos-scratch
Exemples de projectes compartits a la plataforma

Per poder compartir els nostres projectes hem de registrar-nos a la pàgina web de forma totalment gratuïta, només hem d'utilitzar el nostre correu electrònic. Si vols registrar-te hauràs de clicar a la secció "Únete a Scratch" del menú principal superior.

[Software online] 1.Scratch Unete
Registra't

[Software online] 1.Scratch Unete-2
Dades a introduir per a registrar-te

Si d'altra banda ja disposes d'un compte en aquest lloc web, tan sols hauries de clicar a "iniciar sesión" al menú principal superior.

[Software online] 1.Scratch Iniciar
Inicia sessió amb el teu compte

4. Requisits per implementar aquest recurs a les aules

Per poder implementar aquesta eina en el context educatiu necessitem complir al menys amb 4 requisits bàsics:


  1. Espai: L'espai que puguem utilitzar dependrà dels recursos informàtics de l'escola. S'ha de dur a terme en un recinte amb una ventilació i il·luminació adequada.

  2. Material: Scratch pot ser utilitzat en ordinadors de sobretaula, portàtils o tablets, requerint una bona connexió de xarxa i equips per a tots els alumnes.

  3. Temps: Scratch pot ser utilitzat com a part de la feina de les assignatures que formen el currículum, fet que faria que pogués estar present en l'horari de qualsevol assignatura. A més, pot ser usat independentment en la sessió setmanal corresponent a la informàtica des de Primària.

  4. Formació de professorat: Com tot recurs educatiu, el professorat ha d'estar preparat per a poder utilitzar les eines disponibles. El docent ha de tenir coneixement sobre el contingut que ha de treballar, les tecnologies que utilitzarà i la metodologia que pot ser d'utilitat mentre utilitza Scratch.


D'altra banda, una de les eines que utilitzen els centres educatius per començar a fer servir noves tecnologies a les aules és l'elaboració d'un Pla TAC. L'objectiu d'aquest document és servir de guia als centres educatius i al seu direcció a l'hora d'implementar les noves tecnologies que va des d'una anàlisi de la realitat de centre fins a la creació d'uns objectius a assolir. Per que esmento aquest aspecte? Per posar en marxa un Pla TAC facilitarà l'acostament de Scratch a qualsevol escola.

Per entrar més en detall, el Pla TAC consta d'aquests vuit passos:


  1. Definició de la visió de centre tenint en compte el l'eina TAC i d'acord amb les especificacions de el projecte educatiu de centre, la normativa vigent i per a un espai de temps concret.

  2. Diagnòstic de la maduresa digital de centre, tant en l'àmbit curricular com els usos de gestió i organització.

  3. Definició dels objectius en relació a la eina TAC.

  4. Planificació de les prioritats.

  5. Identificació dels recursos necessaris.

  6. Assignació de tasques i responsabilitats als diferents factors.

  7. Aplicació del Pla.

  8. Avaluació del procés i establiment de nous objectius
Volver arriba
Permisos de este foro:
No puedes responder a temas en este foro.